ប្រែលោតប្រយោគ ជយបរិត្តគាថា

ជយបរិត្តគាថា ជយំ ទេវមនុស្សានំ             ជយោ ហោតុ បរាជិតោ មារសេនា អភិក្កន្តា              សមន្តា ទ្វាទសយោជនា ។ ខន្តិមេត្តាអធិដ្ឋានា               វិទ្ធំសេត្វាន ចក្ខុមា ភវាភវេ សំសរន្តោ                ទិព្វចក្ខុំ វិសោធយិ ។ បរិយាបន្នាទិសោត្ថានំ         ហិតាយ ច សុខាយ ច ពុទ្ធកិច្ចំ

Read more

តើបារាំងដណ្តើមយកទឹកដីពីសៀមដោយរបៀបណា?

បារាំងបានដីពីការគ្របគ្រងរបស់សៀមដូចតទៅ៖ រាជសម័យព្រះចមក្លៅ រ.៤ សៀមកាលពីមុន ឆ្នាំ១៨៦៣ ខ្មែរជាប្រទេសរាជរបស់សៀម ដល់ពេលក្រោយមកខ្មែរក្រោមការអាណាព្យាបាលរបស់បារាំង សៀមយល់ព្រមតាមបារាំង អំណាចសៀមលើខ្មែរអស់ពីពេលនោះមក កាលនោះ ស្តេចខ្មែរគឺហ្លួងនរោត្តម បារាំងកាត់ដីពីសៀមបន្តិចម្តងដូចតទៅ ៖ លើកទី ១ ៖ ទំហំដី ១២៣,០៥ គីឡូម៉ែត្រក្រឡា  ព្រមទាំងកោះ ៦ កាលពីថ្ងៃទី ១៥ កក្កដា ១៨៦៨

Read more

ប្រទេសខ្ញុំ មរណៈខ្ញុំ មម រដ្ឋំ,មម មរណំ

មម រដ្ឋំ, មម យវសុរា, បរស្ស ច យវសុរា ។ ប្រទេសខ្ញុំ ស្រាបៀរខ្ញុំ និង ស្រាបៀរគេ ។ មម ភយំ, មម មរណំ, មម ច កុលំ ។ គ្រោះថ្នាក់ខ្ញុំ មរណៈខ្ញុំ និង គ្រួសារខ្ញុំ។

Read more

តែងបាលីតាមវិញ្ញាសាប្រឡងរើសគ្រូពុទ្ធិកៈកម្រិតឧត្តម

តែងបាលីតាមវិញ្ញាសាប្រឡងជ្រើសរើសគ្រូពុទ្ធិកៈកម្រិតឧត្តម ថ្ងៃទី ៣ សីហា ២០១៧ សិក្ខាកាមកុលបុត្រទាំងឡាយកាលចាកចេញពីត្រកូលរៀង ៗ ខ្លួន ហើយមកបួសដោយសទ្ធាក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនា គប្បីសិក្សា​ភាសាបាលីជាដំបូង មិនគប្បីសិក្សាភាសាដទៃ​ពីនេះឡើយ ព្រោះថា កាលបើបព្វជិតទាំងឡាយមិនសិក្សាភាសាបាលីនេះទេ នរណាគេនឹងសិក្សា ខ្ញុំនិយាយបែបនេះ ព្រោះចង់ឲ្យបព្វជិតទាំងឡាយចេះភាសាបាលីដោយពិត ។ សិក្ខាកាមា ហិ កុលបុត្តា អត្តនោ អត្តនោ កុលា និក្ខមិត្វា ពុទ្ធសាសនេ

Read more

វិគ្រោះសព្ទបាលីផ្សេង ៗ

  អក្ខិ នបុំ. ភ្នែក វិ. ឥក្ខតិ វិសយំ អនេនាតិ អក្ខិ ​ -អវយវៈជាគ្រឿងឃើញអារម្មណ៍ -ឥក្ខ-ធាតុ ក្នុងអត្ថថា ឃើញ -ឥ-បច្ច័យ -ផ្លាស់ ឥ ដើមធាតុជា អ កុល នបុំ.ត្រកូល, គ្រួសារ កុលតិ ឯតេនាតិ កុលំ

Read more

ប្រយោគបែបក្នុងធម្មបទដ្ឋកថា ២០ ប្រយោគ

ប្រយោគបែប ២០ ប្រយោគ ប្រែដោយព្យញ្ជនៈ     លិង្គត្ថៈ    ពុទ្ធស្ស សាវកោ. រីសាវ័ក របស់ព្រះពុទ្ធជាម្ចាស់ ។ កត្តុវាចកៈ សូទោ ឱទនំ បចតិ. រីចុងភៅ កំពុងដាំ នូវបាយ ។ កម្មវាចកៈ សូទេន ឱទនោ បចិយតេ. រីបាយ គឺចុងភៅ

Read more

ប្រែសំនួនបាលី ១

១.អចិរំ មិនយូរ អចិរំ វតយំ កាយោ បឋវឹ អធិសេស្សតិ ឆុឌ្ឌោ អបេតវិញ្ញាណោ និរត្ថំវ កលិង្គរំ. ប្រែលោតប្រយោគ អចិរំ វត មិនយូរប៉ុន្មាន អយំ កាយោ រីកាយនេះ ឆុឌ្ឌោ ដែលត្រូវគេបោះបង់ចោលហើយ អបេតវិញ្ញាណោ ដែលមានវិញ្ញាណទៅប្រាស់ហើយ អធិសេស្សតិ នឹងដេកសង្កត់ បឋវឹ

Read more

សព្ទបាលីសម័យនិយម ១

  សព្ទបាលី សម័យនិយម ចាហួយ = មិញ្ជសទិសវត្ថុ ត្រីអាំង = អង្គារមច្ឆោ ឬ អគ្គិបក្កមច្ឆោ ត្រីប្រៃ ឬ ត្រីប្រឡាក់ = លោណមច្ឆោ ត្រីងៀត = សុក្ខមច្ឆោ  ប្រហុក = បូតិមច្ឆោ សោត្ថិ តេ =

Read more

ប្រែលោតសព្ទ វិសុទ្ធិមគ្គ ធុតង្គនិទ្ទេស ១

២. ធុតង្គនិទ្ទេសោ ២២. ឥទានិ យេហិ អប្បិច្ឆតាសន្តុដ្ឋិតាទីហិ គុណេហិ វុត្តប្បការស្ស សីលស្ស វោទានំ ហោតិ, តេ គុណេ សម្បាទេតុំ យស្មា សមាទិន្នសីលេន យោគិនា ធុតង្គសមាទានំ កាតព្វំ ។ ឯវញ្ហិស្ស អប្បិច្ឆតាសន្តុដ្ឋិតាសល្លេខបវិវេកាបចយវីរិយារម្ភសុភរតាទិគុណសលិលវិក្ខាលិតមលំ សីលញ្ចេវ សុបរិសុទ្ធំ ភវិស្សតិ,

Read more

សន្ទង់មតិ : ហេតុអ្វីបានជាសមណសិស្សខ្មែររៀនបាលីខ្សោយ?

សន្ទង់មតិ (Survey) ថ្ងៃទី ២៤ មេសា ២០១៧ ម៉ោង ៨ ព្រឹក ដល់ថ្ងៃត្រង់ ហេតុអ្វីបានជាសមណសិស្សខ្មែររៀនបាលីខ្សោយ? ពហុមតិរឿងរៀនបាលីខ្សោយពីមិត្រ FB  : Maha Phirum -គ្មានទីផ្សារការងារទទួលអ្នកបាលី -មានមុខវិជ្ជាចម្រុះលាយឡំច្រើន -អ្នកមិនចេះបាលីជាអ្នកដឹកនាំ និង គ្រប់គ្រងស្ថាប័នបាលី -អ្នករៀនបាលីបាក់ទឹកចិត្តព្រោះគ្មានអ្វីជាគ្រឿងលើកទឹកចិត្ត -កង្វះខាតក្បួនច្បាប់បាលីសម្រាប់សិក្សាស្រាវជ្រាវ -ខ្វះគ្រូបាលីច្បាស់លាស់ -មិនលើកស្ទួយអ្នកចេះបាលីច្បាស់លាស់

Read more

មេរៀន ទី ២ នាម ១

មេរៀន ទី ២ នាម ១ នាម បទំ ចតុព្វិធំ វុត្តំ                     នាមាខ្យាតោបសគ្គិកំ និបាតញ្ចាតិ វិញ្ញូហិ               អស្សោ ខ្លវាភិធាវតិ. វិញ្ញូជនពោលថា បទ មាន ៤ យ៉ាង គឺ នាម អាខ្យាត ឧបសគ្គ និង និបាត

Read more

មេរៀន ទី ១ អក្ខរវិធី ៧

កម្មវាចាសម្រេចឬទេ? សិថិលំ ធនិតញ្ច ទីឃរស្សំ        គរុកំ លហុកញ្ចេវ និគ្គហីតំ សម្ពន្ធវវត្ថិតំ វិមុត្តំ                      ទសធា ព្យញ្ជនពុទ្ធិយា បភេទោ. ចំណេះដឹងរឿងអក្សរ ១០ ប្រការ គឺ សិថិល សំឡេងស្រាល ធនិត សំឡេងធ្ងន់ ទីឃៈ សំឡេងវែង រស្សៈ សំឡេងខ្លី គរុកៈ

Read more

មេរៀន ទី ១ អក្ខរវិធី ៥

ករណៈ បានដល់ គ្រឿងធ្វើសំឡេងរបស់អក្ខរៈ មាន ៤ យ៉ាង គឺ ជិវ្ហាមជ្ឈៈ ពាក់កណ្តាលអណ្តាត ជាករណៈរបស់អក្ខរៈតាលុជៈ ជិវ្ហោបគ្គៈ ពីចុងអណ្តាតចូលទៅ ជាករណៈរបស់អក្ខរៈមុទ្ធជៈ ជិវ្ហគ្គៈ ចុងអណ្តាត ជាករណៈរបស់អក្ខរៈទន្តជៈ សកដ្ឋាន ទីកើតរបស់ខ្លួន ជាករណៈរបស់អក្ខរៈក្រៅពីនេះ បយតនៈ បានដល់ ការប្រឹងប្រចេញសំឡេង មាន ៤ យ៉ាង

Read more

មេរៀន ទី ១ អក្ខរវិធី ៤

អក្ខរៈកើតមកពីអ្វី? អក្ខរៈកើតមកពីហេតុ ៣ យ៉ាង គឺ ឋានៈ ករណៈ បយតនៈ ដូចសំឡេងរគាំឮឡើង ព្រោះហេតុ ៣ យ៉ាង គឺ រគាំង អន្លូង និង អ្នកវាយ ។ ឋានៈ  បានដល់ ទីកើតរបស់អក្ខរៈ មាន ៦ គឺ កណ្ឋ

Read more

មេរៀន ទី ១​ អក្ខរវិធី ៣

ព្យញ្ជនៈ ៣៣ តួ សេសា ព្យញ្ជនា អក្ខរៈនៅសល់ ឈ្មោះថា ព្យញ្ជនៈ មានទាំងអស់ ៣៣ តួ ចែកជាព្យញ្ជនវគ្គ ២៥ តួ និង ព្យញ្ជនអវគ្គ ៨ តួ ។ ព្យញ្ជនវគ្គមាន ៥ វគ្គ,  វគ្គនីមួយ ៗ មាន

Read more

បាលីរាល់ថ្ងៃ តម្លៃភាសាបុរាណ

ព្រោះប៉ះពាល់ការក្រាញអំណាចរបស់គាត់ លោកនាយករដ្ឋមន្រ្តីទើបហាមនិយាយរិះគន់រឿងនយោបាយច្រើន ។ ហេតុនោះ ទើបនិយាយ ២ ប្រយោគនេះឯង ។ វសបរាមាសនមស្ស បដិហនិត្វា រដ្ឋមន្តីនំ នាយកោ បាយតោ នយោបាយការណស្ស គរហំ បដិក្ខិបិ ។ តស្មា ទ្វេ វាក្យាយេវ មយា វុច្ចន្តិ ។ រដ្ឋាភិបាលទប់ទល់សំឡេងរិះគន់ព្រោះត្រូវការឈ្នះការបោះឆ្នោត ។

Read more

មេរៀន ទី ១ អក្ខរវិធី ១

មេរៀនទី ១ អក្ខរវិធី ខ្លឹមសារស្តីពីអក្សរ អត្ថោ អក្ខរសញ្ញាតោ សេចក្តីគ្រប់យ៉ាងសម្គាល់ដឹងបានដោយអក្សរ ។ តាមពិត អក្សរផ្សំគ្នាក្លាយជាបទ ច្រើនបទផ្សំគ្នាក្លាយជាប្រយោគ ទើបយល់សេចក្តីបាន ។ ការឆ្លើយឆ្លងគ្នារហូតដល់យល់ខ្លឹមសារគ្នាបាន ត្រូវមានអក្សរជា​ទីតាំង ហេតុនោះទើបត្រូវរៀនអក្សរមុនរៀនខ្លឹមសារផ្សេង ៗ ។ អក្ខរាបាទយោ ឯកចត្តាឡីសំ អក្សរក្នុងភាសាបាលី មាន ៤១ តួ គឺ

Read more

ដូរមេឃុំបម្រើបក្ស ដាក់មេឃុំបម្រើរាស្រ្ត

បក្ខទាសភូតំ និគមភោជកំ អបនេត្វា រដ្ឋការិភូតំ និគមភោជកំ ឧច្ចិនិតុំ វដ្តតិ ។ ដូរមេឃុំបម្រើបក្ស ដាក់មេឃុំបម្រើរាស្រ្ត ។ ដូរ = ដកចេញ ដាក់ = រើស សល្លាបសទ្ទោ ភិន្នោ ហោតិ សំឡេងសន្ទនាបែកធ្លាយ ។ ឯស វសគ្គាហិស្ស សន្តិកា

Read more

តើបញ្ញត្តសព្ទថ្មីដូចម្តេចទើបត្រូវតាមរបៀបខ្មែរ

វិធីបញ្ញត្តសព្ទថ្មី ១)កាលបើមានសព្ទថ្មីកើតឡើង ​គប្បីសិក្សាឫសរបស់​សព្ទនោះឲ្យ​យល់ហើយទើបស្វែងរកសព្ទភាសាខ្មែរសាមញ្ញម​កតម្រូវ បើ​ឃើញថា សមរម្យ សមគួរសម្រាប់ប្រើហើយ ក៏បញ្ញត្តសព្ទថ្មី​នោះឡើង ដូចជា acid   ន. ១.ជាតិក្រុត ២.ជាតិជូរ ៣.ភាពជូរចត់ ឬ ភាពក្រញែក្រញូវ គុ.១)ដូចក្រុត ២)មានជាតិជូរ ៣)ជូរចត់, ក្រញែក្រញូវ ​ ២)បើរកសព្ទខ្មែរមិនឃើញ ក៏ស្វែងរកសព្ទបាលី ឬ សំស្រ្កឹតមកប្រើ acid

Read more